آموزش زنبورداری و عسل درمانی

روش های زنبورداری و تولید انواع فراورده های زنبور عسل

آموزش زنبورداری و عسل درمانی

روش های زنبورداری و تولید انواع فراورده های زنبور عسل

  • ۰
  • ۰

سالانه بیش از ۲ هزار تن عسل در خراسان رضوی تولید می شود که قوچان ۵ درصد از این میزان تولید عسل استان را به خود اختصاص داده است.

کنعانی مدیر جهاد کشاورزی قوچان در گفت و گو با خبرنگار به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: برداشت عسل از کندو‌های زنبور عسل خراسان رضوی ۱۲ هزارو ۲۰۵ کندوی زنبور عسل در دشت‌ها و کوه پایه‌ها مستقر شده که برداشت عسل از این کندو‌ها همه ساله در اواخر تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه از کلنی زنبور عسل بین ۸ تا ۱۲ کیلوگرم عسل برداشت می‌شود، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۰۰ تن عسل با کیفیت در این شهرستان تولید شود.

 

 

 

 

 

مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی معتدل امسال برداشت عسل ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

کنعانی افزود: بیش از ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم دربخش زنبورداری این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

او تصریح کرد: عسل قوچان به ۲ صورت بهاره و پائیزه برداشت می‌شود که ۸۵ درصد عسل شهرستان تولید پاییزه است که عسل گون، کنار، باریجه، آویشن و گیاهان ترکیبی از انواع عسل تولیدی خراسان رضوی است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان با اشاره به اینکه بانوی موفق قوچانی با پرورش زنبور توانسته برای اولین بار امسال حدود ۴۵۰ کیلوگرم عسل در این شهرستان تولید کند، گفت: خانم باهمت با سرمایه اندک زنبورداری را با ۱۵ کندو آغاز کرده و حالا بعد ازمدت ۵ ماه با کار و تلاش شبانه روزی علاوه بر رساندن کندو‌ها به ۴۵ کلونی توانسته حدود ۴۵۰ کیلو گرم عسل طبیعی و ارگانیک را در مناطق کو‌های شاه جهان تولید کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی